POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES
Niniejsza polityka prywatności i plików cookies opisuje zasady postępowania z danymi osobowymi oraz wykorzystywania plików cookies i innych technologii w ramach strony internetowej https://napojcud.pl
Administratorem strony jest:
Napój Cud Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,
Łazienna 3/c, 21-500 Biała Podlaska, NIP: 537-26-49-455
Kontakt z administratorem możliwy pod adresem e-mail: kontakt@napojcud.pl
§1
Definicje
Na potrzeby niniejszej polityki prywatności, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Administrator: Napój Cud Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Łazienna 3/c, 21-500 Biała Podlaska
- Strona: strona internetowa dostępna pod adresem https://napojcud.pl
- Użytkownik: każdy podmiot, który korzysta ze Strony.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
§2
Dane osobowe
- Użytkownik może przekazywać swoje dane osobowe Administratorowi za pomocą formularzy dostępnych na Stronie, takich jak formularz kontaktowy, bądź w celu rejestracji w Strefie Klienta.
- Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Administrator.
- Dane osobowe przetwarzane za pośrednictwem formularza kontaktowego to: imię, nazwisko, firma (opcjonalnie), adres e-mail, treść wpisana przez Użytkownika.
- Dane osobowe przetwarzane w celu rejestracji w Strefie Klienta to: login Użytkownika, hasło
- Dane osobowe Użytkownika przetwarzane za pośrednictwem formularza kontaktowego przetwarzane są w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie – na podstawie art. 6 ust 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora w postaci komunikacji z Użytkownikiem).
- Dane osobowe Użytkownika rejestrującego się w Strefie Klienta mogą być przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
- wykonania usługi lub wykonania zawartej umowy, przesłania oferty (np. reklamowej) na prośbę Użytkownika — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań na żądanie);
- wystawienia faktury, rachunku i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego w przypadku dokonania zamówienia za pośrednictwem Strefy Klienta — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);
- udzielenia rabatu lub informowania o promocjach i ciekawych ofertach Administratora drogą elektroniczną lub telefoniczną w przypadku, gdy Użytkownik udzieli wyraźnej zgody na przetwarzanie jego danych w tym celu — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
- rozpatrzenia reklamacji czy roszczeń związanych z umową — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
- kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z realizacją usługi — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy);
- kontaktu telefonicznego w celu przedstawienia oferty i marketingu bezpośredniegow przypadku, gdy Użytkownik udzieli wyraźnej zgody na przetwarzanie jego danych w tym celu– na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), jeśli jesteś już moim klientem;
- tworzenia rejestrów związanych z RODO i innymi przepisami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
- archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).
- Dane osobowe Użytkownika przetwarzane za pośrednictwem formularza kontaktowego, dane osobowe Użytkownika rejestrującego się w Strefie Klienta, a także dane pozostałych Użytkowników Strony mogą być przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
- analitycznym, polegającym między innymi na analizie danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies np. cookies Google Analytics, Piksel Facebooka — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
- wykorzystywania cookies na Stronie i jej podstronach — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
- zarządzania Stroną internetową i stronami Administratora na innych platformach — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
- badania satysfakcji z oferowanych usług — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
- w wewnętrznych celach administracyjnych Administratora związanych z zarządzaniem kontaktem z Użytkownikiem, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
- w celu dopasowania treści wyświetlanych na stronach Administratora do indywidualnych potrzeb oraz ciągłego doskonalenia jakości oferowanych usług – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).
- Administrator gwarantuje poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych.
- Dane osobowe mogą być przetwarzane przez podwykonawców Administratora, czyli podmioty, z których usług Administrator korzysta przy przetwarzaniu danych oraz świadczeniu na rzecz Użytkownika usług czy realizacji zamówień:
- Home.pl Sp. z o.o.– w celu utrzymania serwisu internetowego na serwerze i korzystania z poczty e-mail
- innym zleceniobiorcom lub podwykonawcom zaangażowanym do obsługi technicznej, administracyjnej lub do świadczenia pomocy prawnej na rzecz Administratora i jego klientów, np. pomocy księgowej, informatycznej, graficznej, marketingowej, firmom windykacyjnym, prawnikom, itd.
- urzędom np. urzędowi skarbowemu – w celu realizacji obowiązków prawno-podatkowych związanych z rozliczeniami i księgowością
- Biuro Rachunkowe świadczące usługi księgowe dla Administratora.
- Podanie danych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne do nawiązania kontaktu z Administratorem za pośrednictwem formularza kontaktowego lub rejestracji w Strefie Klienta.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
- Szanujemy prawo do prywatności i dbamy o bezpieczeństwo danych. W tym celu używany jest m.in. bezpieczny protokół szyfrowania komunikacji (SSL).
- Usługodawca nie udostępniania danych osobowych innym podmiotom aniżeli upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa.
- Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
- Dane osobowe Użytkownika przetwarzane za pośrednictwem formularza kontaktowego będą przetwarzane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, nie dłużej niż 3 miesiące.
- Dane osobowe Użytkownika przetwarzane za pośrednictwem Strefy Klienta będą przetwarzane przez okres trwania umowy, a po jej rozwiązaniu przez okres przedawnienia roszczeń.
- Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:
- prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli Użytkownik uprzednio taką zgodę wyraził,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora.
§3
Pliki cookies
Zgoda na cookies. Podczas pierwszej wizyty na stronie Użytkownikowi wyświetlana jest informacja na temat stosowania plików cookies. Użytkownik może w każdej chwili zmienić ustawienia cookies z poziomu swojej przeglądarki albo w ogóle usunąć pliki cookies. Przeglądarki zarządzają ustawieniami cookies na różne sposoby. W menu pomocniczym przeglądarki internetowej znajdziesz wyjaśnienia dotyczące zmiany ustawień cookies, np.:
- Administrator wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
- Administrator przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach:
- Uwierzytelnienia użytkownika w serwisie i zapewnienia sesji użytkownika w serwisie
- statystycznych, analiz i badań oraz audytu oglądalności, w celach marketingowych (remarketing) oraz
- zapewnienia prawidłowego działania Strony.
- Administrator wykorzystuje następujące pliki cookies:
Sesyjne – są to pliki tymczasowe, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej.
Stałe – pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.
oraz:
a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu;
b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;
c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu;
d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
- Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Instrukcja zarządzania plikami cookies jest dostępna na stronie http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies
- Jeśli Użytkownik uniemożliwi działanie plików cookies poprzez odpowiednie ustawienia przeglądarki, korzystanie ze Strony przez Użytkownika może być utrudnione.
- Informacje zapisane w plikach cookiesmogą być przekazywane poza obszar Unii Europejskiej, do państw trzecich, i jeśli dojdzie do takiej sytuacji to będą one przekazywanie wyłącznie odbiorcom, którzy przystąpili do porozumienia „Tarcza prywatności – PrivacyShield” lub tym, którzy gwarantują najwyższa ochronę i bezpieczeństwo danych.
- Z uwagi na korzystanie z usług Google, Facebook, MailerLite dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach. Google i Facebook przystąpili do programu PrivacyShield i w ten sposób gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych wymagany przez przepisy prawa Unii Europejskiej. Często stosują też mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO (np. certyfikaty) lub standardowe klauzule umowne.
§4
Inne technologie
Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że stosuje następujące technologie śledzące działania podejmowane przez Użytkownika w ramach Strony:
- piksel konwersji Facebooka – w celu zarządzania reklamami na Facebooku i prowadzenia działań remarketingowych,
- kod śledzenia Google Analitycs – w celu analizy statystyk Strony.
§5
Logi serwera
- Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest Strona.
- Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
- Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
- Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze Strony i nie są wykorzystywane przez Administratora w celu identyfikacji Użytkownika.
- Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania Stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.